Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Měsíc na cestě v Jižní Americe

O tom, jak neděle s kocovinou je nejlepší příležitostí podívat se znovu na prožitý měsíc v Jižní Americe a uvědomit si to neuvěřitelné štěstí, které mě potkalo.

Poslední březnový den. Už jsem na cestě zase celý měsíc. Čas utíká ohromně zvláštně. Byl to pouze měsíc a přitom mám pocit, jako by to bylo nejméně půl roku. Nakonec se do jednoho měsíce vejde ohromná spousta věcí. 

Na každý den také hodně vzpomínám. Kromě blogu v češtině, mám také deníček, který teda vedu v angličtině. A ke každému dni jsou také fotky, které se snažím pravidelně publikovat na facebookové stránce Overcoming borders a také na instagramu (anie.overcoming.borders) a pak ještě vytvářím alba na google photos.  A jednou za čas se také zastavím, abych si zaznamenala a připomněla všechno, čím ostatní přispěli k mé cestě (a že toho je spoustu - ubytování, občas mě pozvou na jídlo, pomáhají mi koupit benzín, aby ho měla za místní cenu, ...). Každý den si tak vlastně připomenu alespoň pětkrát :-D Možná i proto se ten měsíc zdá mnohem delší, než pouhých 31 dní. A při každém připomenutí vždy objevím nějaký nový detail, nějakou novou věc, která se mi stala a na kterou bych jinak zapomněla. Je to moc pěkný proces a vlastně mi je trochu líto, že jsem to nikdy předtím nedělala (snad jenom na Camino de Santiago).

Za celou tu dobu jsem projela druhou polovinu Peru a první polovinu Bolívie. Google říká, že kdybych to jela rovnou, tak by to bylo 2037 kilometrů. A to do toho nezapočítávám nejrůznější odbočky jako třeba tu na Machu Picchu. To je vlastně strašná spousta. Pro srovnání obvod České Republiky je dlouhý 2327 kilometrů. Takže bych jí měla objetou skoro celou. 

Potkala jsem mezitím spoustu lidí, Peruánců, Kolumbijců, Argentinců, Bolivijců. Chvíli jsem měla společnost. Chvíli jsem byla sama. Přečetla jsem a naposlouchala jsem Duši peněz (od Lynne Twist), Rok zajíce (od Arto Paasilinna), a začala jsem Jsou světla, která nevidíme (od A. Doerra) a knížku Krátký, leč divuplný život Oskara Wajda (od Junota Diaze).

Za měsíc se dá zvládnout spousta věcí. Viděla jsem lachtany, viděla jsem spoustu různých ptáků a hlavně jsem viděla nádherné hory. Byla jsem na Machu Picchu, byla jsem v Cuscu a v La Paz. Projela jsem jedny hranice. Nespočetně-krát jsem čepovala benzín a třikrát jsem dotahovala řetěz. A jednou jsem pila rum a whisky až do šesti do rána. 

Prožila jsem krásný měsíc. Nicméně, aby to nevypadalo jenom tak růžově, samozřejmě to má i svoje tmavší stránky. Občas je docela otrava spát každou noc na jiném místě. Jsme docela usedlá zvířata a vracet se pokaždé na to samé místo má svoje kouzlo. Potkávat pokaždé jiné lidi je sice vzrušující, ale občas už se Vám nechce znovu vyprávět ten samý příběh. A je ohromně fajn být s lidmi, ale občas jenom tak si zalézt s knížkou je nedocenitelné. Což se samozřejmě nedá, když Vás do svého domova vítá nová rodina. 

A tuhle neděli, která přišla, jsem byla vlastně skoro jako doma, tak jsem se po předchozí párty probrala až po poledni a líně jsem s kocovinou koukala na má oblíbená videa z Sci-show. Dokud nepřišel Germán a nepřinesl mi zmrzlinu a řekl, že bych měla už vstávat a že bychom mohli vyrazit na druhou část motorkářského srazu. Souhlasila jsem a poměrně pomalu jsem se dala do kupy. A pak jsme vyrazili. Germán má vlastní motorku značky Harley-Davidson, kterou jsem nikdy vlastně neobdivovala. Je tak veliká, že už to je pomalu jako kdybyste řídili auto, akorát na Vás prší. Nikdy jsem jí neobdivovala, tedy, dokud jsem na ní neseděla. Je naprosto neuvěřitelně pohodlná a když na ní sedíte, s černými brýlemi na očích a s větrem ve vlasech, tak se cítíte jako kdybyste byli ve filmu. Hodně mě to bavilo. 

A pak přišlo rozčarování, když jsme přijeli na onen motorkářský sraz. Přijeli jsme pozdě. A to znamenalo, že většina lidí už byla opilá. Strašně opilá. A ti, co nebyli opilí, tak do sebe dostali nevím, co jiného, a při smyslech rozhodně taky nebyli. A mezi tímhle vším Germán pro mě dokázal sehnat spoustu kontaktů, které se v následujících dnech ukázaly nedocenitelné. Chtěla jsem totiž pokračovat do Sucre a Potosí a tam není žádná pomoc MAI, což pro mě znamená především benzín za mezinárodní ceny, čímž se můj výlet rychle prodražuje. A Germán mi to všechno i přes moře alkoholu zařídil. Čeká mě pomoc skoro na všech příštích zastávkách. 

V pondělí jsem se pak věnovala přípravě motorky a všech věcí na další cestu. Seřídit řetěz, vyprat oblečení, dopsat blog a nahrát fotky, zabalit oblečení, nakoupit jídlo, nakoupit hlavně benzín. Večer pak přišla ještě Monika, Germánova spolupracovnice, kterou jsem potkala hned první večer, dali jsme si jedno pivo a vyrazili jsme spát. V úterý se vlastně de facto začínal druhý měsíc mé cesty okolo Jižní Ameriky.

Autor: Aneta Toboříková | pondělí 15.4.2019 9:23 | karma článku: 13,38 | přečteno: 322x
  • Další články autora

Aneta Toboříková

Bydlení v Asunción

O tom, jak jsem si v Asunción hledala pokoj k pronájmu a o tom, že moje zkušenosti s Paraguayci jsou univerzální a zdaleka nejsem jediná, ke komu se tu lidé chovají tak pěkně.

21.10.2019 v 9:12 | Karma: 19,18 | Přečteno: 463x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Zážitky za barem (část kolegové)

Ze všech zážitků a lidí, co jsem potkala za barem, tak to zdaleka nebyli klienti, kteří by byli nejzajímavější. Měla jsem spoustu štěstí i na zajímavé kolegy.

18.10.2019 v 9:59 | Karma: 21,84 | Přečteno: 828x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

První zážitky z měsíce za barem (část klienti)

Poté, co se skončila moje práce v servisu, tak se mi podařilo sehnat si práci za barem, kde jsem šťastně strávila celý měsíc.

17.10.2019 v 9:47 | Karma: 23,07 | Přečteno: 995x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Opravářkou motorek

O tom, jak jsem zase jednou měla štěstí a mohla jsem se na týden stát opravářkou motorek :-) aneb první z mnohých týdnů v Asunción

16.10.2019 v 9:50 | Karma: 19,59 | Přečteno: 417x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Setkání s Juanovou rodinou

O tom, že jsem konečně blíž pochopila Juanovu situaci a seznámila jsem jsem se s jeho rodinou, která mi představila zase jinou část Paraguayské společnosti.

15.10.2019 v 9:20 | Karma: 14,60 | Přečteno: 376x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Poslanci budou jednat o zákoníku práce, ANO a SPD odmítají výpověď bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  15:05

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela zákoníku práce předpokládá...

Zdravotnictví čekají krušné roky, předjímá Válek. V analýze řeší seniory i prevenci

2. května 2024  15:02

Ministerstvo zdravotnictví (MZd) v dokumentu „Strategická analýza potřeb resortu zdravotnictví –...

U Prahy vykolejil v zatáčce osobní vlak, dva vagony se převrátily

2. května 2024  14:51,  aktualizováno  14:56

Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak, na místo...

Tuleja publikoval i v pochybných vědeckých časopisech, nyní žádá o stažení článků

2. května 2024  13:57,  aktualizováno  14:48

Kandidát TOP 09 na ministra pro vědu Pavel Tuleja požádal Slezskou univerzitu, aby stáhla z jeho...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 350x
Před třemi lety jsem se přestěhovala do Kolumbie. Poté jsem dala výpověď, prodala jsem do té doby nabyté věci, koupila jsem si motorku, naučila jsem se jí řídit a vydala jsem se objevovat Jižní Ameriku. Dnes jsem v Peru a přede mnou je Bolívie, Paraguay, Argentina a Chile a možná i mnohem víc.

Seznam rubrik