Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ať žije Jawa!

O tom, jak jsem dojela až do města Cochabamba, kde můj hostitel byl fanoušek Jawy, české kultury a české kuchyně. O městě, kde nejenom mají Jawa klub, ale postavili i Jawa památník.

Oruro bylo mým druhým městem v Bolívii, které se v tuto chvíli stalo pouhou přestupní stanicí. Původně jsem chtěla odtamtud pokračovat do Uyuni (solné pláně díky kterým je Bolívie známá), nicméně bych byla nezvládla dojet tam a zase se vrátit a stihnout sobotní motorkářskou sešlost ve městě Cochabamba. A jelikož já jsem ještě nikdy na žádném motorkářském sjezdu nebyla, tak jsem si to nechtěla nechat ujít. Rozhodla jsem se, projet na místo setkání rovnou a nechat Uyuni na později. Aneb Bolívie je stejně poměrně malá a času je dost. 

Po cestě do Cochabamby jsem zjistila, že můj mp3 přehrávač pořád funguje a že tam mám nahranou audioknihu. Ohromně mě to potěšilo a samozřejmě jsem celou cestu poslouchala. Úplně to můj postup nezrychlilo. Jela jsem si spokojeně 60-70 kilometrů za hodinu a poslouchala, jak to dopadne s Marie-Laure a s Wernerem (Jsou světla, která nevidíme od A. Doerra). Nejhorší pak bylo zorientovat se v realitě. Knížka je v češtině. Odehrává se částečně v Německu a ve Francii. A já jsem úplně zapomněla, že fyzicky se nacházím v Bolívii. Nicméně jsem byla nadšená.

Když jsem dojela do Cochabamby, tak jsem zjistila, že se po mě už začali shánět. Germán (můj hostitel) už dávno začal zjišťovat, co se děje, proč jsem ještě po pěti hodinách nepřijela a jestli se neví, co se se mnou stalo. Naštěstí spousta lidí už ví, že nejezdím rychle a tak si za mé nepřítomnosti ze mě dělali srandu. Bylo hezké přijet a zjistit, že daleko v cizině, úplně neznámí lidé se o Vás zajímají a mají starost. Germán seběhl dolů, zaparkovali jsme mojí motorku, odvedl mě k sobě domů, kde mi ukázal pokoj, ve kterém budu spát, koupelnu a řekl mi, že se musí vrátit do práce. A já jsem se ocitla v jeho bytě sama. Lidé jsou tu neuvěřitelně důvěřiví. 

Po hodině si mě přišel vyzvednout a jeli jsme spolu s jeho kolegyní na večeři a poté do jednoho baru. Germán mě tam představil Cesarovi a oba mi začali povídat o tom, že spolu mají motorkářský klub Jawa. Uprostřed Bolívie :-) Nejenom je již přijelo navštívit spousta Čechů a celý večer jsme si ťukali 'Na zdraví', ale zároveň také znají česká jídla a některá umí i uvařit. Stále tedy nezaregistrovali, že Československo už neexistuje. A je úplně jedno kolikrát jim to řeknete. Ale jinak jsou to ohromní čeští nadšenci a českou vlajku měli nejen v tom baru, ale našitou i na motorkářské bundě. Strávila jsem s nimi naprosto kouzelný večer, během kterého padly dvě lahve bolívijského vína.

Na druhý den pak Germán odcházel do práce zatímco já měla volné dopoledne na psaní. Pak si vzal v poledne volno a jel se mnou do vesnice El Paso, kde jeho motorkářský Jawa klub nechal postavit Jawa památník. Uprostřed Bolívie. Potkala jsem se tu i s jeho otcem a společně jako překvapení mě vzali na místní radnici, kde mě přijal sám pan radní a dal mi na památku jakési reklamní předměty. Cítila jsem se skoro jako královna :-) 

Po společném obědě, mě vzali opět domů, kde jsem se mohla znovu věnovat napravování všech virtuálních nedostatků a čekala jsem až do večera, než Germán přivedl svou přítelkyni. Germán je neuvěřitelně příjemný člověk. Je na něm ohromně milé, že se rád a velice snadno směje. Ne vždycky všechno vychází podle plánů, ale Germán dokáže najít na vždy něco pozitivního. A je krásné jej slyšet povídat o ostatních lidech, vždycky najde něco hezkého, co o nich říct. A jeho přítelkyně je jeho pravý opak. Potkala jsem poměrně málo lidí, kteří by byli schopní být negativnější. Hnedka ze začátku, co jsme se potkali, tak mi povídala, jak je její život těžký, jak jí adoptovali, jací jsou její rodiče příšerní (jak rodní, tak adoptivní), jak by chtěla jet na závody, ale nemůže, jak nemá peníze, jak nesnáší žít ve městě. Byla nezastavitelná. Na první pohled vypadá jako Barbína, tak akorát na to, aby jí někam vystavili. A asi kdyby byla vystavená a jenom na koukání, tak by život mnohých byl o něco snazší.

Autor: Aneta Toboříková | čtvrtek 4.4.2019 10:01 | karma článku: 15,24 | přečteno: 461x
  • Další články autora

Aneta Toboříková

Bydlení v Asunción

O tom, jak jsem si v Asunción hledala pokoj k pronájmu a o tom, že moje zkušenosti s Paraguayci jsou univerzální a zdaleka nejsem jediná, ke komu se tu lidé chovají tak pěkně.

21.10.2019 v 9:12 | Karma: 19,18 | Přečteno: 462x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Zážitky za barem (část kolegové)

Ze všech zážitků a lidí, co jsem potkala za barem, tak to zdaleka nebyli klienti, kteří by byli nejzajímavější. Měla jsem spoustu štěstí i na zajímavé kolegy.

18.10.2019 v 9:59 | Karma: 21,84 | Přečteno: 828x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

První zážitky z měsíce za barem (část klienti)

Poté, co se skončila moje práce v servisu, tak se mi podařilo sehnat si práci za barem, kde jsem šťastně strávila celý měsíc.

17.10.2019 v 9:47 | Karma: 23,07 | Přečteno: 995x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Opravářkou motorek

O tom, jak jsem zase jednou měla štěstí a mohla jsem se na týden stát opravářkou motorek :-) aneb první z mnohých týdnů v Asunción

16.10.2019 v 9:50 | Karma: 19,59 | Přečteno: 417x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Setkání s Juanovou rodinou

O tom, že jsem konečně blíž pochopila Juanovu situaci a seznámila jsem jsem se s jeho rodinou, která mi představila zase jinou část Paraguayské společnosti.

15.10.2019 v 9:20 | Karma: 14,60 | Přečteno: 376x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 350x
Před třemi lety jsem se přestěhovala do Kolumbie. Poté jsem dala výpověď, prodala jsem do té doby nabyté věci, koupila jsem si motorku, naučila jsem se jí řídit a vydala jsem se objevovat Jižní Ameriku. Dnes jsem v Peru a přede mnou je Bolívie, Paraguay, Argentina a Chile a možná i mnohem víc.

Seznam rubrik