Diskuse

Den porážky

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Umíte o těch vzdálených zemích dát pár informací a samozřejmě svoje zážitky a z toho vzniká velice solidní obrázek, který čtenáři tu zemi přiblíží mnohem líp než obsáhlá enyklopedie či tučný turistický průvodce. Super!R^

1 0
možnosti
Foto

Mnohokrát děkuji za Vaše milá slova. Jsem si vědoma toho, že můžu podnikat věci, které se nepoštěstí úplně všem a jsem moc ráda, že můžu zdejší krajiny přiblížit i těm, kteří jsou daleko. Ještě jednou děkuji za Váš komentář.

0 0
možnosti

Nevim. mate li z La Paz namireno dal na jih, jsou dve volby, ktere ale skoro nejdou zkombinovat. Bud to vzit pres narodni park Lauca na chilske strane hranice a pak dolu v Chile pres Arica, a nebo vsadit na Salar de Uyuni na jihu Bolivie. My jsme zvolili Lauca, jelikoz jsme spis na prirodu a opravdu to byla "maravilla" (spanelsky priblizne "nadhera") - mame projete vsechny kontinenty a Lauca je jeden z nasich nejlepesich zazitku. Tim jsme ovsem prisli o moznost videt ten Salar. Pokud by jste se nahodou rozhodla pro Lauca, tak si dejte "bazi" v mestecku Putre, jet az dolu do Arica a pak delat vylety do parku z Arica , jak to nekteri delaji, je sileny nesmysl. Mimochodem v Putre je jedine misto, kde si muzete v restauraci doprat odvar z koky, koka je v Chile zakazana, ale v Putre se to neoficialne toleruje.

1 0
možnosti
Foto

Mnohokrát děkuji za oba příspěvky. Musím přiznat, že jste naprosto odhalil mou slabinu :-) a to je, jak odsud dál. Nakonec jsem se rozhodla projet Bolívii (tj. La Paz, Oruro, Cochabamba, Sucre, Potosí, Tarija, Uyuni, Oruro, Cochabamba, Santa Cruz, taková podivná smyčka) a pokračovat do Brazílie, projet její jižní část a potom Paraguay ... to je takový lehký náčrt. Plány se mění podle toho, co mi kdo doporučuje a jak se zrovna probudím :-) Chtěla bych se podívat do Patagonie, ale jelikož jezdím velice pomalu, tak se tam před letošní zimou určitě nedostanu, čímž pádem mám dostatek času.

Pokud máte jakákoli další doporučení, tak Vám budu velice vděčná a zavázána :-)

1 0
možnosti

V Bolivii maji tu nevrazivost k Chile kvuli ztrate pristupu k mori asi v materskem mleku, uz pri prvni me navsteve teto zeme v roce 1981 jsem si v meste Santa Cruz (kde moje noha po prve stanula na uzemi Bolivie) vsimnul velkych plakatu "Znovunabudeme uchvaceny Litoral" (Litoral je ta cast, kterou od Bolivie valkou ziskalo Chile). Pochybuji, ze by se utopickym ziskanim toho pristupu k mori ekonomika Bolivie nejak razantne zlepsila, organizace a infrastruktura na chilske strane je o necem jinem. Taky kulturni a civilizacni uroven - na bolivijske strane harnice s Chile binec, na chilske vse fungovalo. Na obou stranach hranice lidi stejneho kmene (Ajmara) ale rozdil v urovni Ajmaru v Bolivii a Chile bije do oci.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji za doplnění. Mám úplně stejný názor. Přístup k moři by pro Bolívie rozhodně žádnou spásou nebyl. Jen by nabytou oblasti ovládli ti, kdo si již nakradli, a dalo by jim to další možnost krást si dál. Anebo myslím, že to není tolik o nerostných surovinách jako o schopnosti řádně je spravovat. (Ale není radno jim to říkat :-D ... aneb propaganda je věc neuvěřitelně silná.) ... A ještě bych dodala, že to podle mě není v mateřském mléku, ale v tom, že jim to od malička hučí do hlavy a podle mě tím páchají neuvěřitelnou škodu na duších všech zúčastněných.

1 0
možnosti
  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 350x
Před třemi lety jsem se přestěhovala do Kolumbie. Poté jsem dala výpověď, prodala jsem do té doby nabyté věci, koupila jsem si motorku, naučila jsem se jí řídit a vydala jsem se objevovat Jižní Ameriku. Dnes jsem v Peru a přede mnou je Bolívie, Paraguay, Argentina a Chile a možná i mnohem víc.

Seznam rubrik