Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cusco a smutné loučení

Není to štěstí, takový ten svět prostě je a lidé jsou úžasní. Balení a smutné loučení, aneb všechno, co má začátek musí mít i konec. 16-18

Po celém Machu Picchu dobrodružství jsme oba souhlasili, že určitě nebudeme vstávat brzy. A tak jsme vesele spali asi až do 8 do rána. Na tento den nám zbývalo jenom dojet zpět do vesnice, kde jsme nechali moji motorku, vzít si své věci a přejet do Cusca, kde nás již očekávala posada. Tentokrát placená, ale přeci jenom posada. A to navíc ještě téměř v centru Cusca. 

Všechno šlo podle plánu a do vesnice jsme dorazili akorát v době oběda. Chtěli jsme zajít do restaurace, kde jsme obědvali před tím, než jsme se potkali s Alanem. Menu tam stálo 6 soles a navíc bylo strašně dobré. Nicméně když jsme přišli, tak nám řekli, že žádná menu už nezbyla a že jediné, co mají je jídlo podle jídelního lístku, které každé stálo 15 soles. Na to bohužel náš rozpočet nestačil a tak jsme se zeptali na jinačí varianty, kam se dá jít se najíst. V tu chvíli z kuchyně vyšel kuchař. Bavili jsme se s ním už poprvé a moc se mu líbilo dobrodružství, které podnikáme. Když jsme mu vysvětlili, proč nemůžeme zůstat, řekl, že pro nás připraví jedno jídlo a rozdělí nám ho napůl a že určitě nebudeme odcházet s hladem. Souhlasili jsme. A každý jsme dostali obrovskou kopu rýže a kuřecího se zeleninou. Bylo to neuvěřitelně dobré. 

Poté se s námi pan kuchař se svou paní ještě vyfotili a popřáli nám všechno nejlepší do dalších cest. A když jsme seděli na motorce, tak jsem Wilmerovi řekla, že jsme měli neuvěřitelné štěstí. A byl to on, kdo mi zopakoval to, co jsem předchozí den říkala já. To není štěstí, to tak je, že lidé jsou úžasní a pomáhají.

U Alana jsme si vyzvedli věci a mou motorku a svištěli jsme opět mým tempem až do Cusca, kde nás přijal jakýsi kluk a poté domácí. A ještě navíc, ve stejném místě se ubytovával Eric. Motorkář z Argentiny. Hned jsme začali přemýšlet, jak vyřešit, že obě motorky potřebují vyměnit olej. V tu chvíli vylezl Eric ze svého pokoje a zeptal se, jestli slyšel správně 'Olej' a že ví, kde se v Cuscu dá sehnat. Ihned jsme  vyrazili, aby jsme dorazili, než zavřou. Eric se k nám připojil a tak se otravný úkol změnil v zábavnou procházku, ze které jsme odcházeli nejen s olejem ale i s pivem na pokoj. 

Nakonec se celý večer rozproudil a šli jsme spát asi ve 3 ráno. A ještě než jsme usnuli, tak od Wilmera přišlo nečekaně upřímné přiznání, něco, co se vlastně skoro nikdy neříká. Cestování není vždycky jenom legrace. Občas je vyčerpávající být pořád na cestě a nemít vlastní pokoj anebo prostor, kam se člověk vrací. Musela jsem souhlasit. Je to neskutečně krásné poznávat nové kraje a nové lidi. Ale občas je to taky docela těžké.

A zrovna tak těžká část měla teprve přijít. Následující ráno, jsme s Erikem úspěšně koupili filtr na olej pro mojí motorku. Vyměnili jsme olej a kluci začali balit. Eric následující ráno vyjížděl do Arequipy a poté do Chile a zpět domů. A Wilmer pokračoval dál do Puno a do Bolívie. Moje cesta taky časem povede do Bolívie, ale já měla jasno, že ještě nějakou chvíli chci zůstat v Cuscu a konečně doplnit všechno, co mi scházelo na blogu a poslat domu fotky a nějak utřídit svůj virtuální život.

A tak se z tohoto dne stal ten poslední, co jsme byli všichni spolu. Poté co všechno bylo už zabaleno, tak jsme si ještě dali jedno pivo a s Wilmerem jsme ještě naposledy povídali dokud jsme neusnuli. Následující ráno jsme se objali na rozloučenou, vyfotili se a mě ukáply dvě slzy, že můj oblíbený společník mi odjíždí.

Vlastně jsme s Wilmerem strávili spolu jenom jeden týden. Ale nějakým způsobem během cestování všechno působí mnohem delším dojmem. Když odjížděl, tak jsem měla pocit, jako bychom spolu strávili měsíce. A to jsem s ním vlastně ani původně nechtěla jet :-) 

Autor: Aneta Toboříková | středa 27.3.2019 14:32 | karma článku: 10,11 | přečteno: 251x
  • Další články autora

Aneta Toboříková

Bydlení v Asunción

O tom, jak jsem si v Asunción hledala pokoj k pronájmu a o tom, že moje zkušenosti s Paraguayci jsou univerzální a zdaleka nejsem jediná, ke komu se tu lidé chovají tak pěkně.

21.10.2019 v 9:12 | Karma: 19,18 | Přečteno: 462x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Zážitky za barem (část kolegové)

Ze všech zážitků a lidí, co jsem potkala za barem, tak to zdaleka nebyli klienti, kteří by byli nejzajímavější. Měla jsem spoustu štěstí i na zajímavé kolegy.

18.10.2019 v 9:59 | Karma: 21,84 | Přečteno: 828x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

První zážitky z měsíce za barem (část klienti)

Poté, co se skončila moje práce v servisu, tak se mi podařilo sehnat si práci za barem, kde jsem šťastně strávila celý měsíc.

17.10.2019 v 9:47 | Karma: 23,07 | Přečteno: 995x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Opravářkou motorek

O tom, jak jsem zase jednou měla štěstí a mohla jsem se na týden stát opravářkou motorek :-) aneb první z mnohých týdnů v Asunción

16.10.2019 v 9:50 | Karma: 19,59 | Přečteno: 417x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Setkání s Juanovou rodinou

O tom, že jsem konečně blíž pochopila Juanovu situaci a seznámila jsem jsem se s jeho rodinou, která mi představila zase jinou část Paraguayské společnosti.

15.10.2019 v 9:20 | Karma: 14,60 | Přečteno: 376x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 350x
Před třemi lety jsem se přestěhovala do Kolumbie. Poté jsem dala výpověď, prodala jsem do té doby nabyté věci, koupila jsem si motorku, naučila jsem se jí řídit a vydala jsem se objevovat Jižní Ameriku. Dnes jsem v Peru a přede mnou je Bolívie, Paraguay, Argentina a Chile a možná i mnohem víc.

Seznam rubrik