Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Machu Pichcu a proč píšu blog

O příjezdu a výstupu na Machu Picchu, o tom, jak je to drahé a stejně to asi stojí za to. A se vsuvkou o tom, proč píšu blog. 15

Ačkoli ani Wilmer ani já nejsme zrovna ranní ptáčata, tak jsme vstávali před šestou, abychom dokončili poslední balicí práce. Tentokrát to nebylo tak jednoduché, protože jsme se shodli, že pokud chceme dojet v nějakou rozumnou dobu na místo odkud se jde pěšky do Aguas Calientes, tak musíme jet jenom na jedné motorce. Podle videí, která jsme viděli, tak první část cesty byla plná zatáček, a poslední dvě hodiny jízdy byly na nezpevněném povrchu podél hluboké propasti. Když jsme to pak opravdu projížděli, tak mi bylo jasné, že bych to byla zvládla, nicméně výrazně výrazně pomaleji. A tentokrát byl čas důležitý.

Zabalili jsme, Alan nás ještě pozval na snídani a vyrazili jsme. Ohromně jsem si to užívala. Jezdit na motorce a cítit ve tvářích vítr, je nádherný pocit. A když k tomu neřídíte, tak můžete jen tak být a být šťastní. S Wilmerem za řidítky jsme projeli všechno opravdu za naplánované čtyři hodiny a to včetně obědu. Cesta byla krásná. Hory byly úžasné, úplně nahoře plné mraků. Z počátečních 3 300 mnm, jsme vystoupali do téměř 5000 mnm a potom jsme sjeli dolů do 1500 mnm. Poprvé mi bylo špatně ze změny nadmořské výšky a to překvapivě po cestě dolů, kterou jsme projeli mnohem rychleji, než počáteční stoupání. 

Dojeli jsme k elektrárně odkud se dá jít už jenom pěšky, anebo vlakem či autobusem. Rozhodli jsme se jít pěšky, i když Wilmer asi netušil úplně, co to pro něj bude znamenat. Byly to necelé tři hodinky po rovném povrchu, ale Wilmer od svých 15 všude vždy jezdil na motorce, tak to pro něj nebylo tak snadné, jak čekal. Smutná část je, že je znát, že se investuje do železnice, ale nikoli do té cesty, po které chodí lidé, která je místy opravdu ošklivá. Wilmer na to suše poznamenal, že chodci nejsou výnosní. Peníze se dělají na té příšerně drahé dopravě. 

Vložka plná čísel: Obecně je Machu Picchu příšerně drahé. Vstup na Taj Mahal je 16 USD, nejdražší vstup do Pyramid je 20 USD, vstup do Gran Canyonu je 35 USD za auto na 7 dní (takže při pěti lidech v autě to vyjde na dolar na den), vstup do Louvru je 17 USD ... Vstup do Machu Picchu je téměř 50 USD (samozřejmě bez dopravy) a není to tam moc nikde vidět. Ceny v Aguas Calientes jsou tak vysoké, že myslím, že málokterý normální Peruánec si je může dovolit a to i když oni mají zlevněný vstup. 

Nakonec jsme dorazili do Aguas Calientes, našli jsme si únosně drahý hotel a po večeři, kterou jsme si dali na půl, při které mi Wilmer povídal o různých typech řetězů a pneumatik pro motorky, jsme brzy šli spát. Vstupenky jsme měli na 6am a tak jsme se rozhodli, že budeme vstávat před 5 ráno, protože nás pořád ještě čekal výstup až nahoru na tu horu. Doprava stála 24 USD jedním směrem a tak vyhrálo to, že jsme přeci mladí a plní sil. A musím říct, že šplhat 1350 metrů nahoru po schodech bylo těžší, než jsem očekávala. 

Nahoře jsme byli nicméně okolo 6:40. Takže sice máte pocit, že po cestě umřete, ale dá se to běhěm hodiny ujít. Když jsme vešli, tak bylo všechno skryto v mlze a tak jsme se zastavili a chvíli čekali. A měli jsme neuvěřitelné štěstí, že se ten mrak na chvíli zvedl. Udělali jsme pár typických fotek, aby nám věřili, že jsme tam opravdu byli a pak jsme vyrazili objevovat trochu skrytější části, které se na fotkách neobjevují tak často. A než jsme se vrátili, tak začalo poprchávat a po chvíli intenzivně pršet. Aneb, oni vědí, proč se to jmenuje Období dešťů.

Já si na sebe vzala nepromokavé kalhoty a doufala, že má bunda je taky nepromokavá. Není. Wilmer už od začátku věděl, že mu není pomoci, protože si nepromokavé oblečení nevzal. Nicméně, když viděl můj batoh, tak mi půjčil pláštěnku pro batoh, protože se zdálo, že ten jeho to nepotřebuje. Vždycky to jsou ty pěkné detaily, které si nakonec o lidech nejvíc pamatujeme. A když jsme procházeli okolo jedné části plné kamenů, jedna paní co se tam schovávala s manželem na nás zavolala, že tam dál jsou další a ať se běžíme schovat taky. Šli jsme. A tak jsme skončili sedící vedle sebe v takové jeskyňce a pozorovali jsme, jak se mraky valí přes Machu Picchu. Takhle to vypadá, když se s někým začnete bavit při západu slunce :-D Byla to překvapivě pěkná chvíle.

Když se ukázalo, že pršet nepřestane, tak jsme vylezli a šli dál. Doprošli jsme zbytek celého komplexu a ukázalo se, že jsme tam celkem strávili asi 5 hodin. (U vchodu řekli, že každý má vstup na 4 hodiny, ale nikdo to pak nekontroluje.) A pokud se přenesete přes to, jak je to drahé, a přes to, kolik je tam turistů i během deště :-D tak bych řekla, že to stálo za to. 

Nicméně tímto náš den ještě neskončil. Čekal nás ještě sestup po těch strašných schodech dolů a poté cesta k motorce. Poprvé, co si pamatuji, jsem toho měla dost i já a poslední hodinu už jsem doufala jenom, že to brzy skončí. Na naší konverzaci taky bylo hodně znát, jak jsme unavení. Nicméně jsme se nějak dostali k tématu, proč píšu blog. A mám asi dva hlavní důvody, první z nich je, že se mi během cesty dějí neuvěřitelně krásné věci a potkávám lidi, kteří mi ohromně pomáhají. Přijde mi, že ty hezké věci v našich životech snadno zapadnou a to je přesně to, co nechci. Chtěla bych, aby svět věděl, o všech těch ohromně obětavých lidech, které potkávám. A zároveň spousta lidí mi říká, že mám obrovské štěstí. A já trvám na tom, že to není štěstí, že takový ten svět je. Wilmer se na mě jenom usmál, asi už neměl moc sil odpovědět.

Našli jsme si pak ještě místo na oběd a šli jsme k motorce, abychom vyrazili. Wilmer, normálně poměrně upovídaný kluk, už úplně přestal mluvit. Ale ještě zvládl asi dvě hodiny řídit, než jsme našli vesnici, ve které jsme zůstali přes noc.

Autor: Aneta Toboříková | úterý 26.3.2019 14:22 | karma článku: 14,74 | přečteno: 327x
  • Další články autora

Aneta Toboříková

Bydlení v Asunción

O tom, jak jsem si v Asunción hledala pokoj k pronájmu a o tom, že moje zkušenosti s Paraguayci jsou univerzální a zdaleka nejsem jediná, ke komu se tu lidé chovají tak pěkně.

21.10.2019 v 9:12 | Karma: 19,18 | Přečteno: 462x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Zážitky za barem (část kolegové)

Ze všech zážitků a lidí, co jsem potkala za barem, tak to zdaleka nebyli klienti, kteří by byli nejzajímavější. Měla jsem spoustu štěstí i na zajímavé kolegy.

18.10.2019 v 9:59 | Karma: 21,84 | Přečteno: 828x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

První zážitky z měsíce za barem (část klienti)

Poté, co se skončila moje práce v servisu, tak se mi podařilo sehnat si práci za barem, kde jsem šťastně strávila celý měsíc.

17.10.2019 v 9:47 | Karma: 23,07 | Přečteno: 995x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Opravářkou motorek

O tom, jak jsem zase jednou měla štěstí a mohla jsem se na týden stát opravářkou motorek :-) aneb první z mnohých týdnů v Asunción

16.10.2019 v 9:50 | Karma: 19,59 | Přečteno: 417x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Setkání s Juanovou rodinou

O tom, že jsem konečně blíž pochopila Juanovu situaci a seznámila jsem jsem se s jeho rodinou, která mi představila zase jinou část Paraguayské společnosti.

15.10.2019 v 9:20 | Karma: 14,60 | Přečteno: 376x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 350x
Před třemi lety jsem se přestěhovala do Kolumbie. Poté jsem dala výpověď, prodala jsem do té doby nabyté věci, koupila jsem si motorku, naučila jsem se jí řídit a vydala jsem se objevovat Jižní Ameriku. Dnes jsem v Peru a přede mnou je Bolívie, Paraguay, Argentina a Chile a možná i mnohem víc.

Seznam rubrik