Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zbývající cesta do Cusca

O latino-americké kultuře, o tom, jak se vyhýbají konfliktu za každou cenu, o tom, jak Vám vždycky zapomenou říct nějaký důležitý detail a o setkání s Alanem. 12-13

Ráno nás vzbudili už před 7 ráno, protože bylo potřeba přeparkovat motorky. Já se vzpamatovala první, abych šla otevřít dveře, nicméně Wilmer byl ten, kdo se chopil klíčků, poprosil mě o moje a šel všechno zařídit. Vše jsme pak zabalili a při snídani bylo potřeba vymyslet, kam až dojedeme. Wilmer samozřejmě chtěl dojet až do Abancay, což bylo 305 kilometrů daleko. Já jsem měla jiný plán. Uprostřed byla vesnice, která byla ale pouhých 184 kilometrů daleko. Wilmer naprosto klidně řekl, že uvidíme, až tam dojedeme. 

Jedna vlastnost mě na Kolumbijcích vždy fascinovala a zároveň vytáčela: Obecně v jejich kultuře není místo pro konflikt anebo debatu. Je hrozně těžké z nich dostat nějaký upřímný názor. Většinou se vším souhlasí a potom to prostě neudělají, anebo na poslední chvíli změní názor a vymyslí si nějakou nesmyslnou výmluvu. Rozumí tomu, že teoreticky svět může jednodušší, pokud se dá spolehnout na to, co řeknou a pokud se dá na něčem úplně upřímně dohodnout. Ale do praxe to nepřevádí a konstruktivní debata není moc v jejich kultuře přítomná. (Ale teda bít se na nože a střílet se, protože ten konflikt neumí vyřešit anebo protože se někdo křivě podívá, samozřejmě není nic proti ničemu.) 

Ale aby to nebylo tak černobílé, samozřejmě se tím i mnohým konfliktům vyhnou, protože některé věci se prostě vyřeší sami. A Wilmer, protože je dobrý Kolumbijec, se samozřejmě tímto řídil. Na můj plán nic neřekl, jen to, že uvidíme. A navzdory tomu, že první část cesty byla klikatá a hodně po horách, tak jsme dorazili do mé vesnice akorát tak na oběd. Dojedli jsme rýži od snídaně, dali si k tomu salát. A pak jsem i já souhlasila, že je brzy a že bychom mohli pokračovat, navíc ještě tím spíš, že dál to byla krásná cesta podél řeky, takže žádná stoupání ani úzké zatáčky.

V Abancay jsme se ubytovali, vyrazili na večeři a šli si dát pár piv. Když nám pak paní přinesla účet, tak pivo bylo o 1 sol dražší než bylo na ceduli z venku. Okamžitě si vymyslela, že to je kvůli tomu, že jsme ho vypili uvnitř a že jsme si ho neodnesli s sebou. Asi by paní měla mít Hospodu na mýtince. Jinak nevím, proč mít velikou hospodu a snažit se o to, aby byla prázdná. Nicméně mě to naštvalo. Kdyby nám to bývala řekla hned na začátku, tak je to něco úplně jiného. Je to tady tak neustále a je to jeden z důvodů, proč se neplánuji do Peru vracet. Napíšou jednu věc a pak to tak není. Řeknou něco a vždycky zapomenou na nějaký detail, který z toho udělá úplně jiný obchod. Pokud neumíte dobře španělsky, tak je to ještě o to víc frustrující.  Ale já jsem si slíbila, že tu nebudu psát o těch protivných věcech, protože to je všude stejné :-D

Z Abancay nás pak čekala cesta až přímo do Cusca. Anebo tak jsme si to mysleli, když nám Gisela poslala číslo na Alana. Samozřejmě nám zapomněla říct, že Alan bydlí asi hodinu od Cusca. Alan se mi nezdál už od chvíle, když jsme byli předchozí večer na pivu a já mu napsala, že nerada telefonuju. Stejně mi zavolal. Po pár větách jsem mu řekla, že mu moc nerozumím a že si napíšeme další den. Když jsme přijeli, tak mi vypnul motorku, aniž by se zeptal a pak po celou dobu, co se s námi bavil, tak se o ní opíral, jako kdyby jí vlastnil. Měla jsem z něj husí kůži. Nicméně, když mluvil, tak zněl docela normálně a tak jsme se rozhodli zůstat. 

Později prohlásil, že nečekal, že přijedu s Wilmerem (navzdory tomu, že jsem mu to výslovně napsala), a že teda pro něj nemá postel. Pak se ukázalo, že pro něj postel má, a ubytoval ho v přízemním pokoji a když jsem si tam i já začala nosit věci, tak trval na tom, že já mám připraven pokoj nahoře v prvním patře, hned vedle jeho pokoje. Začínalo trochu svítat, co na něm bylo tak divného. Naprosto jasně jsem vysvětlila, že mě od Wilmera nikdo neoddělí, i pokud to má znamenat, že Wilmer bude spát na nafukovací matraci :-D Bylo mi Wilmera trochu líto a samozřejmě jsem mu nabídla postel, což jako správný gentleman nepřijal. 

Pak jsme spolu s Wilmerem odjeli do Cusca zařídit pár věcí a vyměnit peníze, protože další den jsme měli vyrazit na Machu Picchu. Koupili jsme jídlo na cestu a shodli jsme se, že na nás Alan udělal stejný dojem. Nakonec jsme se tomu smáli. Když jsme se vrátili, tak nás Alan pozval na večeři, kde jsme si společně sedli a on nám povídal o svých zážitcích na motorce. A o tom, jak by chtěl příští velkou cestu podniknout s nějakou přítelkyní a nikoli sám. Vlastně se z něj vyklubal docela milý a normální člověk a jsem si naprosto jistá, že by mi nikdy neublížil. Ale kdybych byla přijela sama, tak bych tam asi nepřespávala. A jen bych k tomu ještě dodala, že i když tady cestuji sama, tak je do podobných situací dostávám neuvěřitelně zřídkakdy. Naprostou většinou naopak se mě tu všichni snaží chránit a pomáhat mi.

Autor: Aneta Toboříková | pondělí 25.3.2019 14:49 | karma článku: 13,30 | přečteno: 230x
  • Další články autora

Aneta Toboříková

Bydlení v Asunción

O tom, jak jsem si v Asunción hledala pokoj k pronájmu a o tom, že moje zkušenosti s Paraguayci jsou univerzální a zdaleka nejsem jediná, ke komu se tu lidé chovají tak pěkně.

21.10.2019 v 9:12 | Karma: 19,18 | Přečteno: 462x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Zážitky za barem (část kolegové)

Ze všech zážitků a lidí, co jsem potkala za barem, tak to zdaleka nebyli klienti, kteří by byli nejzajímavější. Měla jsem spoustu štěstí i na zajímavé kolegy.

18.10.2019 v 9:59 | Karma: 21,84 | Přečteno: 828x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

První zážitky z měsíce za barem (část klienti)

Poté, co se skončila moje práce v servisu, tak se mi podařilo sehnat si práci za barem, kde jsem šťastně strávila celý měsíc.

17.10.2019 v 9:47 | Karma: 23,07 | Přečteno: 995x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Opravářkou motorek

O tom, jak jsem zase jednou měla štěstí a mohla jsem se na týden stát opravářkou motorek :-) aneb první z mnohých týdnů v Asunción

16.10.2019 v 9:50 | Karma: 19,59 | Přečteno: 417x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Setkání s Juanovou rodinou

O tom, že jsem konečně blíž pochopila Juanovu situaci a seznámila jsem jsem se s jeho rodinou, která mi představila zase jinou část Paraguayské společnosti.

15.10.2019 v 9:20 | Karma: 14,60 | Přečteno: 376x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 350x
Před třemi lety jsem se přestěhovala do Kolumbie. Poté jsem dala výpověď, prodala jsem do té doby nabyté věci, koupila jsem si motorku, naučila jsem se jí řídit a vydala jsem se objevovat Jižní Ameriku. Dnes jsem v Peru a přede mnou je Bolívie, Paraguay, Argentina a Chile a možná i mnohem víc.

Seznam rubrik