Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Výjezd z Limy (2-3)

Druhý den v Limě nebyl vůbec nic zvláštního. Probudila jsem se poměrně brzy, jak se ostatně s jet lagem dá předpokládat a dala jsem se na přebalování všech věcí na motorce. Tento den mě čekalo kempování. 

Druhý den v Limě nebyl vůbec nic zvláštního. Probudila jsem se poměrně brzy, jak se ostatně s jet lagem dá předpokládat a dala jsem se na přebalování všech věcí na motorce. Vyskládala jsem je všechny před sebe na zem, což mnohé další osadníky hostelu trochu překvapilo, když tamtudy procházeli. Nicméně víc než to je překvapilo, že jsem to já, kdo chodí okolo motorky. A se zvědavým pohledem se mě všichni ptali, jestli cestuji na motorce. Tak jsem se jich obratem ptala, jestli to vypadá, že tu motorku vykrádám. Je tu poměrně málo holek, které jezdí na motorce a ještě ke všemu samy. A když už jsou, tak si je všichni dlouho pamatují. V každé posadě mi vždycky vypráví o každé jiné holce, která cestuje jako já. Většinou je tak jedna nebo dvě za celou dobu existence posady. A je pěkné, že mi všichni vlastně moc fandí. 

Po dozabalení a příšerně dlouhé době na internetu, kde jsem chtěla dohnat vše, co jsem za poslední měsíc nestihla, jsem vlastně pak jen chvíli poseděla s některými dalšími cestovateli. Konečně jsem se skálopevně rozhodla, že mé další kilometry povedou do hor a šla jsem spát. A musím přiznat, že mám ten jet lag vlastně docela ráda. V půl desáté už jsem spokojeně spala. 

Ráno po probuzení se mi dostalo nejen dalších povzbuzení ze strany některých jiných hostelových osadníků a ze strany obsluhy, ale čeho jsem si nejvíce vážila byla pomoc Lindera a Jhoana. S Linderem jsem se potkala při svém prvním příjezdu do Limy. On společně se Zetou si mě přijeli vyzvednout, když jsem vjížděla do města, aby mě doprovodili až k mé tehdejší posadě. Tam si Linder se mnou dal jedno pivo a jel zpět za svými povinnostmi. A když se tentokrát dozvěděl, že jsem opět v Limě, tak mi hned napsal, aby mě pozdravil a zeptal se na mé další úmysly. Zděsil se, když jsem mu řekla, že chci jet do hor, protože navzdory tomu, že už epoka dešťů má být za námi, tak některé cesty jsou ještě problémové. Okamžitě zkontroloval všechny webové stránky s informacemi a poptal se všech kamarádů, aby si byl jist, že tou plánovanou cestou můžu opravdu projet. A když mu to bylo potvrzeno, tak mi ještě dal pár rad na cesty a poslal fotky toho, co mě čeká. A Jhoan vlastně stejně tak. Ten se mi ještě navíc pokusil zajistit ubytování ve vesnici San Mateo, kde jsem chtěla první noc přespat, než dojedu do Huancayo, kde mě přijme on sám se svým motoklubem.

Nakonec to s ubytováním dopadlo všechno jinak. Po všech těchto rozpravách jsem se vydala na cestu. Limu jsem přejela docela v pohodě, protože v neděli je provoz sice stále velmi hustý, nicméně lepší než ve všední den a pak jsem se už rychle dostala do hor. Lima je v poušti a v těch chudších částech je to znát. Potom se začnou zvedat první hory, které jsou celé ze skály a kamene. Po nějaké době už je na nich občas vidět něco málo zeleně a po chvíli už jsou všechny kameny zelení obrostlé, pořád je ale znát, že pod tou tenkou vrstvou je skála a kámen. A po dalších pár kilometrech už jsou to nádherné vysoké zelené hory. A taky Vám začne být zase dost zima, protože vzduch se ochladí a získá náš zimní nádych a mou motorkářskou bundou profoukne úplně bez problému, pokud si tam nezapnu spodní protivětrovou vrstvu (kterou nevím, kam jsem při tom balení zabalila). Byla jsem krajinou naprosto unešená a za krásné rychlosti asi 50 km za hodinu jsem si jí moc užívala. A po obědě v San Mateu jsem zakempovala u štičí farmy. Čehož možná budu trochu litovat, protože už teď mi tu je dost zima v 5 hodin mi tu je docela zima :-D 

Autor: Aneta Toboříková | čtvrtek 7.3.2019 14:39 | karma článku: 15,12 | přečteno: 386x
  • Další články autora

Aneta Toboříková

Bydlení v Asunción

O tom, jak jsem si v Asunción hledala pokoj k pronájmu a o tom, že moje zkušenosti s Paraguayci jsou univerzální a zdaleka nejsem jediná, ke komu se tu lidé chovají tak pěkně.

21.10.2019 v 9:12 | Karma: 19,18 | Přečteno: 462x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Zážitky za barem (část kolegové)

Ze všech zážitků a lidí, co jsem potkala za barem, tak to zdaleka nebyli klienti, kteří by byli nejzajímavější. Měla jsem spoustu štěstí i na zajímavé kolegy.

18.10.2019 v 9:59 | Karma: 21,84 | Přečteno: 828x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

První zážitky z měsíce za barem (část klienti)

Poté, co se skončila moje práce v servisu, tak se mi podařilo sehnat si práci za barem, kde jsem šťastně strávila celý měsíc.

17.10.2019 v 9:47 | Karma: 23,07 | Přečteno: 995x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Opravářkou motorek

O tom, jak jsem zase jednou měla štěstí a mohla jsem se na týden stát opravářkou motorek :-) aneb první z mnohých týdnů v Asunción

16.10.2019 v 9:50 | Karma: 19,59 | Přečteno: 417x | Diskuse| Cestování

Aneta Toboříková

Setkání s Juanovou rodinou

O tom, že jsem konečně blíž pochopila Juanovu situaci a seznámila jsem jsem se s jeho rodinou, která mi představila zase jinou část Paraguayské společnosti.

15.10.2019 v 9:20 | Karma: 14,60 | Přečteno: 376x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 350x
Před třemi lety jsem se přestěhovala do Kolumbie. Poté jsem dala výpověď, prodala jsem do té doby nabyté věci, koupila jsem si motorku, naučila jsem se jí řídit a vydala jsem se objevovat Jižní Ameriku. Dnes jsem v Peru a přede mnou je Bolívie, Paraguay, Argentina a Chile a možná i mnohem víc.

Seznam rubrik